fredag 13 augusti 2010

Dag 24 av 113 (28)

Jag undrar en enda sak just nu. Hur kombinerar man sin abstinens efter att baka med att gå ner i vikt? Idag försöker jag stilla den värsta abstinensen genom att baka inför mina föräldrars 60-års fest imorgon. Inte för att de behöver kakorna och brödet, men för att jag måste göra något, och här riskerar jag inte att äta upp allt själv. Så här långt har det blivit surdegsbröd - eller ja, det är ju först färdigt imorgon -, kokostoppar, schackrutor och lavendeldrömmar. Jag tror jag måste sluta här, annars står jag hela natten, och egentligen vill jag läsa en bok också idag + se på film + slappna av.

Bokskogen har kallat på mig igen. I höstas hängde jag där varenda dag mer eller mindre, men av någon anledning kom jag av mig och började gå ute på landet istället. Men häromdagen när bästa Anna var på besök tog vi oss in i skogen på en 7 km runda och jag insåg hur mycket jag hade saknat flåset man får av alla uppförsbackar. Så igår och idag körde jag dit igen, denna gången med lite mer utmaning. Springa uppför alla backar, och där är ju några stycken. Idag valde jag att dessutom springa de sista 500 m för att ge lite extra flås. Men jag vet hur det kändes när knäet sa tack och adjö i just bokskogen för ett år sedan, så det kan vara bra att ta det lite lugnt, även om det är svårt för mig - fröken Allt eller Inget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar