torsdag 19 augusti 2010

Dag 30 av 113

Seriöst så är jag extremt oseriös i min viktnedgång. Problemet är att jag inte tror att jag kan. Och vad händer då? Min gissning är att om man säger det tillräckligt många gånger till sig själv så tror man på det, oavsett om det är en sanning eller ej. Dags att tänka positivt alltså...

Lillebror och jag spenderade dagen i Lund idag och ett mer fantastiskt shoppingsällskap får man leta efter. Befann mig i provrummet på Indiska där jag provade en klänning och en topp, Lillebror tittar på mig och säger: "Oh, mamma, du ser ju precis ut som modellerna på statyerna ute i affären, fast du är ännu finare!!!". Gissa om jag köpte dem?
Ska också berätta att i provrummet bredvid mig stod en annan kvinna (i min ålder) och utanför stod hennes man. Varje gång hon fick på sig något gick hon ut för att få hans bedömning, och varje gång sa han antingen att "njae, du ser väldigt tjock ut i det", eller "du är nog för gammal för den". Gissa om hon köpte något?

Nu ska jag ut och ta itu med gräsmattan. Jippie!!!!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar