tisdag 17 augusti 2010

Dag 28 av 113

Regnet formligen vräker ner idag, som det har gjort många dagar den senaste veckan. Jag blir glad för vår gräsmattas skull, men idag hade jag tänkt åka till Lund med Lillebror för att fixa lite inför min terminsstart. Men även om jag har fina gummistövlar så måste jag erkänna att jag helst är inne en sådan här dag.

Storasyster har börjat tredje klass nu, och idag har de simning på sitt schema - utomhus! Hon var inte väldigt glad. Dessutom måste jag säga att jag hade förträngt hur mycket Storasyster hatar att skynda sig på morgonen och att jag måste säga till henne 57 gånger för att bli klar, behöva bli arg på henne för att hon står och gråter över kläderna hon ska ha på sig även om hon själv la fram dem kvällen innan. Jag hoppas på att det blir smidigare under terminens lopp.

Det är "bara" 9 veckor kvar till Storasysters 9-års dag och det finns ju bara en enda sak hon önskar sig - en mobiltelefon. Jag har varit fast besluten att hon ska vänta till hon fyller 10 år, men det blir svårare och svårare att hålla det när alla i klassen utom hon har telefon nu. Så idag har jag surfat efter information och telefoner och det finns faktiskt bra utbud för de små för en billig peng. Jag ska se om jag kan få övertalat mannen också, och så gör vi Storasyster till världens lyckligaste tjej med denna telefonen:


Lånebild - så klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar