lördag 14 augusti 2010

Dag 25 av 113

Fredagen den 13:e gick totalt obemärkt förbi. I ärlighetens namn tror jag inte på just det datumet, men samtidigt är jag inte övertygad så att jag har lust att utmana ödet alltför mycket. Att gå under en stege eller lägga nycklar på bordet kan jag ju välja att göra en annan dag menar jag.

Jag har ont i kroppen idag. Gårdagens "löptur", sedan bakning halva eftermiddagen och på det gräsklippning har satt sina spår. 21 000 steg blev det igår. Det lär det inte bli idag, för idag står det fest på schemat. Närmare bestämt mina föräldrars 60-års fest x 2. För deras skull hoppas jag att regnet snart upphör, annars lär det bli trångt om saligheten. För min del hoppas jag också på fint väder, jag kommer inte överens med min kamera inomhus...

Allvaret börjar komma närmare. Storasyster börjar i 3:e klass på måndag, Lillebror på dagis nästa måndag, och måndagen därpå är det min tur. Har nu letat upp min kurslitteratur på nätet, och slås återigen av hur j¤%&#% dyrt det är med böcker. Givetvis är det den senaste upplagan de ska ha till kurserna, så det finns ingen chans att hämta det på andrahandsbiblioteket.se heller. Det ska man väl för så vitt vara tacksam för, att de kör med aktuell litteratur, men för en fattig student känns det som lite sura pengar. Nåväl, boken inför första delkursen är nu beställd, pennorna vässade och jag är redo!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar