torsdag 7 oktober 2010

Dag 25 av 84

Idag har jag så skön träningsvärk igen - jag älskar det! Dels kommer en del av det från ridningen i tisdags där vi fick rida trav utan stigbyglar. Det känns på insidan av låren om man säger så. Sedan körde jag ett stenhårt styrketräningspass igår så jag knappt kan lyfta armarna idag. T.om. på chest press och shoulder press maskinerna som jag egentligen hatar, gör jag framsteg, jag kan lägga på tyngre vikter nu så att jag kan hata dem ännu mer.

Jag undrar om man svettas mer, desto mer man tränar? Alltså jag menar inte ju längre man håller på tidsmässigt, men förstår kroppen att det är träningsdags igen så den går i träningsmode, eller vad? Igår tyckte jag det kändes som det räckte att jag kom in i styrketräningshallen så började jag svettas. Det var som att vrida på en kran tillslut så det kändes nästan pinsamt. Många som tränar ser ju lika fräscha ut efter sitt pass som de gjorde innan, det gör inte jag kan jag säga. Men jag tänker: No pain, no gain! Och jag är inte där för att lata mig.

Jag har kanske inte nämnt det innan, men jag gör ungefär en miljard plankor om dagen också. Varje gång det är reklam på TV så gör jag 3 x 40 sek plankor, resultatet har inte låtit vänta på sig. Jag har aldrig känt att jag har haft magmuskler någonsin i hela mitt liv förut - men det har jag nu! Och ryggmuskler! Tänk att det satt så långt inne, och så visade det sig att det var så lätt. Eller, jag ska inte säga att det är lätt, för jag får satan i gatan jobba för det, men jag känner att jag får tusenfalt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar