onsdag 24 november 2010

Dag 3 av 30

Har du haft träningsbaksmälla någon gång? Det har jag nu! Eller, jag tror det är det jag har, har aldrig haft det förut, men det är det enda sättet jag kan förklara denna känslan på.

Vägen till baksmällan började igår. Klockan 0545 ringde "ut-o-springa"-klockan. Motvilligt satte jag på mig kläder och löparskor och sedan tittade jag ut. Snö!!!??? Det vågar jag inte ens fundera att springa i, så jag var på väg upp för trappan för att sova en halvtimme till, men tack och lov tog jag mig samman och gick på en powerwalk istället. Jag var helt dyngsur när jag kom hem, men på betydligt bättre humör.

På kvällen var det ridning, och vikarien hade bestämt sig för att hon skulle ge oss vad vi tålde. Arbetstrav i 15-20 min, vilket betyder att man sitter ner i trav och det om något tar på magmusklerna.

Idag vaknade jag och mådde lite halvdant, ont i halsen och hostig. Men det ska inte stå mellan mig och träningen så det är bara att gilla läget och ta sig ut ändå. Idag blev det 40 min styrka, 45 min afro och 33 min crosstrainer, och när jag väl klev av crosstrainern kändes det som jag blev en urvriden trasa på sekunden och sedan dess har jag inte helt vaknat! Jag hoppas jag gör det senare, för ikväll blir en sen kväll med plugg och jag behöver all energi jag kan få.


Det är sjukt kul att dansa Afro
Lånebild


Kanske överdriver jag min träning, men kanske inte. Kan man träna 6 timmar om dagen på the Biggest Loser så är jag ganska övertygad om att jag kan träna 2 timmar varannan dag och 1 timme varannan dag.

Jag fick tillbaka min omtenta som jag skrev för lite drygt en vecka sedan. Jag hade i princip redan planerat in ytterligare en omtenta till den i januari för jag var övertygad om att jag hade kuggat den med, men otroligt nog så var den godkänd och den lyckokänslan ska jag ta med mig till tentapluggandet denna veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar