fredag 12 november 2010

Dag 61 av 84

Det finns inget dåligt väder...Ja, hur många gånger har man inte hört det i sitt liv? Delvis kan jag väl hålla med, för är man rätt klädd så bryr man sig inte särskilt mycket om vädret. Men när man har någon slags springa eller spricka i husfasaden och det regnar in när det är halv storm med sydliga vindar - anser jag att det är dåligt väder. Det är inte det att det droppar in, det rinner in, men det händer tack och lov bara 2-3 gånger varje år, och alltid på hösten. Resten av året spenderar vi med att försöka räkna ut var vattnet kommer ifrån, för det är inte enkelt att förstå. Men efter nattens skyfall tror jag vi behöver hitta en expert på området.

När vinden ven som mest inatt bestämde jag mig för att inte ta min löptur på morgonen, men när jag väl vaknade imorse kände jag att jag var sugen, och eftersom jag hade rätt kläder på mig var det faktiskt helt OK att springa i kraftig vind och beckmörker, även om jag var långsammare än sist. Mina ben kändes som bly, det har varit mycket träning denna veckan, och det märks i mina stumma ben. Tror jag behöver den där veckans träningsvila när mina 84 dagar är över, och det är de ju snart!

Jag har hittat en bra applikation till min iPhone som räknar kalorier. Det känns betydligt behändigare än att göra det på datorn. Jag insåg nämligen att GI gjorde att jag kom upp i alldeles för mycket kalorier på en dag, så nu provar jag att dra ner på kalorierna och byta ut mina stekta bacon skivor mot en tallrik krä....jag menar gröt! Jag hatar havregrynsgröt, men det mättar, så jag försöker att svälja utan att tugga.

Imorgon är det tentadags, och jag är inte motiverad. Men det hoppas jag att bli under dagen idag. Mitt problem är att när jag för sjunde gången inte fick 1,9 på högskoleprovet så kom verkligheten ikapp mig. Vad gör jag nu???


En bild från söndagens guldmatch på Swedbank Stadion
Heja di blåe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar