torsdag 4 november 2010

Dag 53 av 84

Jag känner mig upprymd och låg samtidigt idag. Hur går det ihop? Det upprymda ligger i min träning, jag har blivit hjärntvättad av träningen känner jag. Jag planerar för min träning varje dag och även om jag inte älskar att gå till gymmet, så älskar jag att vara klar! I måndags bestämde jag mig för att öka på min träning med det dubbla. Detta innebär att de dagar jag tränar hemma springer jag först 3 km ute (mitt knä M Å S T E hålla), och sedan 20 minuter på crossen. De dagar jag går på gym kör jag först mina 46 minuter som vanligt (fast med tyngre vikter från och med nu) och sedan kör jag antingen ett valfritt aerobic pass eller 30 min på crossen där. Jag är egentligen inte överförtjust i aerobic pass, eller zumba eller vad det nu kan vara, för jag tycker att det är meningslöst med "klapp och hopp"-pass, men jag har inget spinningkort denna terminen så det är bara att gilla läget. Nästa termin blir det andra bullar.

Jag är som sagt livrädd för att mitt knä ska pajja. Jag har hela tiden känningar i det och igår efter morgonens löpträning kändes det inte bra alls. Idag har jag därför beställt ett Vulkan knäskydd och hoppas på att det hjälper. För jag ger mig inte förrän det pajjar helt i så fall. Jag kan inte gå runt och inte träna för att jag K A N S K E har ett knä som inte håller.

Anledningen till att jag är låg antar jag är för att jag har tillbringat lite för mycket tid med ett par mycket fördomsfulla och negativa personer. Även om jag försöker att skaka av mig det så är det precis som om en mörk skugga lägger sig över mig, ungefär som om jag blir förgiftad. Lustigt nog är det precis det här som min nuvarande delkurs handlar om, kanske är det därför jag tar extra mycket åt mig.

På tal om att ändra sina tankar så har jag ett nytt experiment på gång. Man har ett armband på valfri arm i 28 dagar, och varje gång man säger något negativt eller gnäller måste man byta handled och starta om räkneverket från noll. Till slut blir man mer medveten om sina negativa tankar och kan ändra på dem! Ska bli kul att se om det fungerar. Jag har "bara" behövt byta handled en gång idag, efter att ha varit lite väl sarkastisk mot en av mina kursare och det var faktiskt inte OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar