tisdag 7 december 2010

Dag 16 av 30

Idag åkte min crosstrainer tillbaka till uthyraren igen. Inte för att jag inte använder den, det gör jag. Men jag har hittat andra crosstrainers på gymmet som är 1000 gånger bättre, och då känns det ganska svårt att gå tillbaka till den sämre varianten hemma. När snön försvinner ska jag springa ute istället, och fram till dess blir det powerwalk som gäller.

Körde på gymmet både idag och igår. Igår gick det riktigt trögt, kroppen hängde med, men mentalt var jag helt under isen. Så efter 3,7 km på löpbandet så orkade jag helt enkelt inte mer. Idag gick det bättre, men trots det så tyckte jag det var svårt att motivera mig att springa, det är så enformigt på ett band när det enda man kan titta på är sig själv. Men så såg jag att tjejen bredvid mig sprang intervaller så det blev jag också sugen på. Så en minut powerwalk och sedan 1 minuts löpning i 12 km/h + 2% lutning i totalt 21 minuter. Det kändes som det gjorde susen det.


Lånebild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar