onsdag 29 december 2010

Dag 3 av 30

Så var Challenge nr 3 igång. Jag startade redan i måndags och i denna 30 dagars challenge har jag följande utmaningar.

Kost: Bort med vitt mjöl, socker, pasta, ris och potatis. GI med andra ord. Ingen ätardag i veckan - mellan de olika challenges kommer jag kunna äta om jag är sugen.

Träning: 3 dagars styrka/kondition per vecka i gymmet, och 3 dagar i veckan hemma. Antingen powerwalks eller löpturer hemma - det hänger på vädret. Mitt mål med löpningen är att till 2 maj, när det är Vårruset i Malmö, så ska jag springa 5 km på 25 min. Den 18 juni har jag anmält mig till MalmöMilen, så målsättningar finns det inte ont om.

Mentalt: Jag tänkte ta 2011 till året då jag även växer mentalt i min träning. Löpbandet är ett bra exempel, jag har nämligen mycket svårt att motivera mig att springa längre än 3 km för jag blir helt enkelt uttråkad. Det är inte som när man är ute och springer en runda och man måste fortsätta springa till man kommer hem, på löpbandet kommer man ingenstans och det är det som gör det till en betydligt större utmaning när motivationen tryter. Jag behöver komma på hur jag kommer förbi det hindret.

Visst låter detta som en kul challenge?!


Lånebild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar