onsdag 15 december 2010

Dag 24 av 30

Tiden går fort, bara 6 dagar kvar på denna challenge. I måndags fick jag en ofrivillig fridag från träningen, då det var Lucia före tuppen steg upp, och sedan gick det i ett hela dagen. Som bekant vill inte barnen vara hemma själva, så om inte maken är hemma på kvällen kommer jag inte ut på någon träning.

Jag har faktiskt börjat köra GI igen, det är så mycket lättare än att räkna kalorier, dessutom blir jag mättare av alla dessa proteiner.

På gymmet kommer jag inte helt överens med löpbandet. Det är egentligen mer bekvämt eftersom det är mjukare underlag än asfalterade vägar, men det är så sjukt tråkigt att springa och titta på sig själv i 5 km. Men för att bota detta använder jag mig av intervallträning, och då är det OK. När jag springer där undrar jag över svettningar. Jag svettas alltid som en gris, och när jag ska köra afro efter ett löppass har jag alltid med mig en extra träningströja, för det är sjukt ofräscht annars tycker jag. Men idag sprang en kvinna bredvid mig. Hon var redan igång när jag började, och när jag sedan la av 37 minuter senare höll hon fortfarande på, och hade inte en enda svettdroppe på sig. Hur går det till? Är hon sjukt vältränad, eller är jag sjukt ovältränad? Eller är det för att jag har några kilon för mycket och därmed mer vatten i kroppen, eller är det bara personligt?

Jag håller på att slipa på mina mål för nästa challenge, men jag återkommer om vad det blir, och när det börjar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar