fredag 3 december 2010

Dag 12 av 30

Att jag är dålig på att uppdatera bloggen betyder ingenting mer än att jag har dåligt med tid. Idag ligger jag dessutom på latsidan och har bestämt mig för att inte träna! Hur låter det? Anledningen är faktiskt att jag är så sjukt övertränad denna veckan att jag igår knappt kunde gå, så jag gav mig själv två dagars ledighet för att kroppen skulle hinna ifatt sig själv.

Eftersom vi har en halvmeter snö, minst, så går det av naturliga skäl inte att springa ute, så jag har flyttat in löpningen till löpbandet på gymmet. Det kändes som det sista jag ville eftersom man då har gigantiska speglar framför sig, men det visar sig varit ett smart drag. För när jag springer och tittar på mig själv i 27 minuter så ser jag vad på kroppen jag vill minska, och vad jag är nöjd med. Och intressant nog ser jag inte så döende ut när jag springer som jag ibland känner mig. Första dagen valde jag att springa i 20 min mest för att jag inte litar på mig själv att jag orkar med. Jag sprang i en hastighet av 9,5 km/h, vilket ger 6:18 min/km. Då kom jag 3,3 km. På kvällen såg jag på the Biggest Loser och såg att en av de överviktiga killarna där springer 5 km på 21:04 min!!! Hallå....det måste jag ju med klara. Så igår valde jag att öka hastigheten så jag istället sprang 5:45 min/km. Och så satte jag 27 minuter som ett mål, och på det kom jag 4,6 km - och överlevde helt mirakulöst! Nej, skämt åsido, det var inga problem, jag började bara bli uttråkad de sista 9 minuterna, men tack vare min envishet gick det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar