fredag 31 december 2010

Dag 5 av 30

Sista dagen på året startade jag med Sylvesterloppet i Trelleborg. 6915 meter med snö och is som underlag. Igår inskaffade jag mig broddar, så isen var inga problem. Däremot var snömodden, som det fanns gott om de sista 2 km, riktigt utmanande. Men i mål kom jag! Tid: 44 min 44 sek.

Jag var nöjd med min klädsel också, för jag var inte säker på hur varmt klädd jag skulle vara, men det kändes perfekt. 1 långärmad löpartröja, en långärmad löparjacka, en tunn löparjacka utanpå det, löparbyxor, benvärmare, mössa och vantar. Vantarna fick jag ta av efter ett tag, men annars var jag helt perfekt varm.

Mentalt behöver jag träna en hel del. Tänk att rösterna i huvudet som säger åt en att sluta springa kan överrösta musiken som jag har på högsta volym?! Idag lyckades jag tack och lov mota bort dem trots att de var högljudda.

Bra avslut på detta året!

Gott Nytt År!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar