torsdag 3 juni 2010

Dag 17 + 18 av 84

Jag har kommit av min GI+motion+sunt tänkande de senaste dagarna. Blev inlagd på sjukhus med Lillebror i tisdags natt, efter han hade vansinnigt ont i magen igen. Först var de lite avvaktande på akuten, tyckte inte han såg så farligt sjuk ut. Men så började han skrika av smärta och när han började kräka var läkaren där på 3 minuter. Så det beslöts att han skulle få sova på infektionskliniken så att de kunde övervaka honom, och så var det ultraljud beställt.

Ultraljudet visade tackochlov ingen blindtarm, utan endast förstorade körtlar i magen - alltså körtelbuk. Helt ofarligt, men gör fruktansvärt ont, och det finns ingen medicin mot det. Med andra ord kunde vi åka hem igår kväll igen, helt utmattade efter 3 nätters icke-sömn + tomma magar. Elias fick inte äta - och till övernattande föräldrar är maten urusel, eller vad sägs om frusen pizza eller paj? Inget man går man ur huse för att få tag i direkt.

Tog mindre än 1000 steg igår, mest för att vi hade ett 10 kvm stort rum vi inte fick gå ut ifrån. Vatten drack jag nog inte heller. Men idag tar jag nya tag! Har trots allt fått sovit en hel natt, även om jag nog behöver några timmar till för att bli människa igen, och Elias - han har inte haft ont i magen inatt!!!

Antal steg: 7000 (eller kanske mer, har man "fel" kläder registreras inte alla steg)

Vatten: 1,5 liter

Plankan: JA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar