söndag 13 juni 2010

Dag 28 av 84

Dagen idag är under all kritik matmässigt. Eller vad sägs om scones till frukost och spaghetti carbonara till middag??? Jag blir nästan trött på mig själv. Men det är på något sätt nyttigt att göra dessa snedsteg, för jag märker hur bra jag mår av att inte ha kolhydrater och socker i min vanliga kost. För det första så är jag i normala fall inte hungrig på minst 3,5 timmar efter frukost, idag var jag hungrig redan efter 2 timmar. Sedan vill lite ha mer. Har jag väl fått i mig kolhydrater vill jag bara ha mer. Det viktigaste av allt är dock att jag blir trött av kolhydrater - och trött har jag inte varit de senaste veckorna. Så imorgon återgår allt till det normala igen med andra ord.

Men om jag ska analysera lite så undrar jag egentligen varför jag inte går ner mer i vikt? När jag tar bort kolhydrater och socker så borde mer hända? OK att jag fuskar emellanåt, men i det stora hela så har min kost ändrats dramatiskt. Eller överdriver jag? Kanske tror jag att de små förändringarna är bra nog, men det kan ju vara fel?! Jag tror att i veckan som kommer ska jag vara stenhård, och se om det gör större skillnad. För ska det fortsätta i denna takten har jag gått ner mina kilon lagom till jul - i bästa fall - och det är på tok för lång tid. För det första har jag ett megabehov av att klippa mig, men mitt mål är att ha gått ner till under 80 kg, och det går trögt... Men jag misströstar inte, jag ska vinna denna kampen, om det så ska vara att jag behöver köra flera timmar på cross-trainern varje dag. Heja mig!!!

Antal steg: 12200

Vatten: 1,5 liter

Cross-trainer: 60 min

+ gräsklippning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar