söndag 6 juni 2010

Dag 21 av 84

Sommarvärmen håller sig kvar. Jag och Lillebror tog oss till friluftsbadet som ligger bara några kvarter härifrån så att han skulle få lov att bada. Själv är jag ju badkruka om inte vattentemperaturen närmar sig 28 grader, och här var det nog max 20 grader.

Jag kom inte iväg på någon långpromenad idag, för mannen höll sig på jobb hela dagen och kvällen. Istället valde jag att ta itu med gräsmattan, och oj vad jag är trött på att klippa den 2 ggr i veckan. Nog för att det är bra motion, men det är så sjukt tråkigt. Kanske får man skylla sig själv när man gödslar den, och jag har tänkt att gödsla den minst en gång till i sommar. Att klippa gräset, hur tråkigt det än är, är ändå bättre än att rensa ogräs, och ogräset har en tendens att liksom ta över gräsmattan om man inte slösar med gödslet.

Antal steg: 9700

Vatten: 2,5 liter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar