måndag 6 september 2010

Händelserik vecka

Det har minst sagt varit en händelserik vecka förra veckan.

Skolan startade, och det är ju alltid spännande. Vi är endast 35 elever denna terminen, mot drygt 100 förra. Dock måste jag erkänna att jag föredrar 100 elever, för man är lite mysigt anonym då. Nu får man lägga manken till att ha en åsikt som man vill vädra i tid och otid.

Återigen har jag börjat träna i Lund. Förra terminen var jag där 3 ggr. Förra veckan var jag där 3 gånger - så det ser klart bättre ut. För min del blir det nog mest styrketräning, eftersom passen inte helt passar mina tider. Men jag behöver muskler på fler än ett ställe så det passar bra.

Jag fick 3 turer på hästryggen. Den första på ridskolan på halvblodshästar och de två senare på islandshästar i skogen. Jag föredrar helt klart islandshästar, och är supersugen på att skaffa mig en (eller två) och bosätta mig på en gård ute på landet. Men så var det det där med en allergisk man...
I lördags packade vi ryggsäckarna med picnic och tog våra hästar och gav oss ut på en 5 timmars tur i skog och mark. Det var helt underbart!!!

Och så var det söndag, och inte vilken söndag som helst, utan söndagen då Malmös förlorade son, Zlatan, kom hem!!! Landslagsträning för öppna läktare och gissa om det kom folk. Man räknar med att där var 6000 personer. Intressant nog uttryckte media att det var hysteri, men det är inget vi märkte något av. Folk var lugna och sansade, där fanns ju plats för alla. Själva träningen var väl inte mycket att se på, i normala fall hade jag aldrig fått för mig att se på när folk tränar fotboll. Men nu var det ju inte folk, det var Zlatan!!! Once in a lifetime! Jag tog 225 bilder, varav c:a 222 bara på honom. Jag har inte orkat redigera alla ännu, så här är de första två.


Landslaget samlas


Den här mannen behöver ingen närmare presentation

Sa jag att jag hade en bra vecka???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar