tisdag 14 september 2010

Utmaning dag 2 av 84

Usch, ibland känner jag mig så repetitiv och tråkig. Hur många gånger har jag inte haft en rubrik som heter "dag x av x". Jag har seriöst kommit till en punkt där det inte funkar med maten jag äter och motionen som jag inte dyrkar! I helgen läste jag igenom Bill Phillips bok "Body for LIFE" som jag har haft i drygt ett år. Jag tror på träningsupplägget, men inte på maten. Jag fixar inte förbud, jag måste ha ett mer tillåtande sätt. Så jag tänker under 12 veckor (eller 84 dagar) köra efter Body for LIFE träning kombinerat med GI mat. Oavsett hur det blir kan det ju inte bli värre än vad det är idag.

Träningen innebär:

Måndag: styrketräning överkropp 46 minuter
Tisdag: cardio i 20 min
Onsdag: styrketräning underkropp 46 minuter
Torsdag: cardio i 20 min
Fredag: styrketräning överkropp 46 minuter
Lördag: cardio i 20 min
Söndag: ledig dag

Veckan därpå gör man tvärtom med styrketräningen.
Nu snackar vi inte 20 minuter enkel cardio, utan man ska vara halvt döende när man är klar, vilket jag sannerligen lyckades med idag på Crosstrainern.

Med detta vill jag lära mig:

1. sluta äta godis
2. sluta småäta
3. komma i form



Målet jag har är att vara här i september nästa år:


Lånebild i år


Jag är redan på dag 2 idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar