torsdag 30 september 2010

Dag 18 av 84

Jag kan knappt förstå det själv, men det är redan dag 18...hur gick det till? Jag har inte vid något tillfälle känt för att ge upp - jag är förvånad över mig själv! Och stolt så klart! Det funkar det här. Jag rasar inte i vikt, men det gör mig ingenting. Jag är ute efter att få styrka i kroppen, och omfördela lite här och där, och det funkar! När jag tränar styrka märker jag snabbt att jag blir starkare, jag kan lägga på tyngre och tyngre vikter i stort sett varje gång på minst några av övningarna. Sedan har jag så klart vissa övningar som jag bara avskyr, chest press är en av dem. Och bara för att jag avskyr dem så måste jag göra dem minst en omgång mer än jag gör allt det andra.

När det kommer till min crosstrainer går det också bra. Jag inbillade mig häromdagen att jag behövde ha fler steg på den, eftersom jag går från 5-10 på intervaller och jag vet inte varför jag fick för mig att jag tyckte 10:an var för enkel. Det måste vara någon slags förträngning, ungefär som när man glömmer hur ont det gör att föda barn. Inte för att jag jämför crosstrainern och barnafödande, men jag var helt säker på att jag inte fick tillräckligt med ansträngning från min crosstrainer. Men igår när jag stod där i de sista två minuterna på 10:an så kom jag ihåg. Det är jobbigt! Jag behöver inte tyngre, jag kan bara köra fortare när jag känner att det är för lätt.

Det var också tentadags idag. Den första för terminen. Det känns alltid lite nervöst, men jag kände ändå att jag hade läget under kontroll. Stressar tyvärr alltid med pluggandet i sista sekund, men det brukar lösa sig, och det gjorde det även idag. Jag har en tendens att bara skriva ner allt jag vet på frågan och sedan går jag. Jag läser aldrig någonsin igenom vad jag har skrivit, för jag tror bara jag stressar mig själv då. Det är bara att hålla tummarna och hoppas att de som rättar kan läsa det när det är skrivet utifrån hur jag tänker:). Imorgon börjar en ny delkurs, och eftersom det är 3 kapitel som ska gås igenom så är min eftermiddag och kväll räddad idag! Men jag känner mig oerhört privligerad som har möjligheten att läsa så jag klagar verkligen inte!


Så här såg det ut igår eftermiddag.
All denna informationen finns numera inne i mitt huvud.
Hur coolt är inte det:)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar